Derfor bør du velge et nettbasert HRM-system

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Derfor bør du velge et nettbasert HRM-system</span>

Trenden er tydelig: Flere bedrifter går fra lokalt installerte HRM-systemer til nettbaserte løsninger i skyen, for en mer fleksibel løsning og mer effektiv hverdag. Har du full kontroll på alle fordeler som din bedrift kan benytte seg av? Her er syv grunner til at din bedrift bør bytte til et nettbasert HRM-system.

  1. Jobb hvor som helst og når som helst – på data, nettbrett eller mobil 

    Trenger du å sende timelisten din til godkjenning når du jobber hjemmefra? Ønsker du å skanne og legge til kvitteringene dine i reiseregningen mens du sitter på toget? Vil du sjekke hvor mange feriedager du har igjen, eller søke om ferie mens du sitter ved kjøkkenbordet? Med et nettbasert HRM-system har du tilgang til alt du trenger - når som helst og hvor som helst. I stedet for å ha et installert program på en bestemt pc, har du tilgang til HRM-systemet så lenge du har tilgang til en nettleser. Du kan enkelt logge inn med ditt brukernavn og passord på samme måte som du logger inn på nettbanken eller e-post. Noen tilbydere har også en mobilapp som er koblet til systemet, trenger du ikke sitte foran pc-en. De fleste oppgaver kan løses på nettbrett, eller mobil.

    Med en mobilapp stempler du arbeidstimer direkte på mobilen –  du slipper å vente til du er tilbake på kontoret.

  2. Få jobben gjort nå – ikke senere

    Føles det litt motløst å takle dine administrative behov? Utsetter du dem ofte til siste øyeblikk? En smart ting med å bruke en mobilapp til personaladministrasjonen din er at terskelen for å få jobben gjort nå, og ikke senere, vil være veldig mye lavere. La oss ta tidrapportering som et eksempel. Fordi du alltid har mobiltelefonen med deg når du er ute på jobb, mellom møter eller når du er hjemme, er tidsrapporten din bare et trykk på en knapp unna, og du trenger ikke å vente til du kommer inn på kontoret. Du stempler tiden din umiddelbart når jobben er ferdig, og hvis du trenger å bytte kunde eller prosjekt, gjør du det bare med et nytt trykk på en knapp. Klar i en fei! Ingen detaljer havner i glemmeboken, og det er mye mindre risiko for at jobben blir utsatt.

  3. Enklere hverdag for IT-avdelingen

    Servere, lagring, sikkerhet, sikkerhetskopier og installasjoner - ved å plassere personaladministrasjonen din i skyen, trenger du ikke å bekymre deg for alt som hører til det tekniske. Driften og vedlikeholdet løses av leverandøren - slik at du kan jobbe helhjertet med det du gjør best.

  4. Alltid nyeste versjon - ja takk!

    Mange leverandører av HRM-systemer i skyen tilbyr også muligheten for automatiske oppdateringer av programvaren - slik at IT-avdelingen din ikke trenger å gjøre den jobben. På denne måten trenger du heller ikke tenke på om du jobber med den nyeste versjonen og kan alltid være sikker på at du får tilgang til nye nyttige funksjoner umiddelbart.

  5. Bra for budsjettet

    Med en skyløsning unngår du først og fremst kostbare investeringer ved selve oppstarten - ingen egne servere trenger for eksempel å installeres. For det andre kan du holde nede forskjellige typer aktuelle IT-kostnader - for lisenser, maskinvare, vedlikehold, eget eller innleid IT-personale, for å nevne noen eksempler. Og siden de fleste skytjenester har et fast abonnementsavgift (per måned eller år), får du også bedre kontroll over IT-budsjettet og unngår uforutsette utgifter.

  6. Ett system som vokser i takt med bedriften

    Kanskje du er i en ekspansiv fase og rekrutterer ny stab fortløpende? Kanskje du også vil kunne begynne med noen grunnleggende moduler i HRM-systemet ditt og deretter bygge videre med mer spesialiserte funksjoner når du går videre? Med et skybasert HRM-system kan du skalere opp eller ned i henhold til dine spesifikke behov, og du trenger ikke betale for brukerlisenser og funksjonalitet som du ikke bruker.

  7. Fokus på sikkerhet

    Hva gjør du hvis det oppstår en sikkerhetshendelse på arbeidsplassen - for eksempel brann eller innbrudd der du risikerer å miste viktige data om tider, lønn og personale? I en skyløsning tar leverandøren kontinuerlige sikkerhetskopier slik at du alltid er beskyttet mot tap av data. Du får også hjelp med andre sikkerhetsrelaterte problemer som kan være vanskelig for selskapet å ha full kontroll over internt - alt fra virusbeskyttelse og brannmurer til overvåking.

På tide å oppgradere til et smartere, nettbasert HRM-system? Hvis valget faller på Flex HRM, vil din bedrift få tilgang til en kostnadseffektiv, sikker og fremtidssikker skyløsning og moderne funksjoner som automatiserer og sparer tid. Det faktum at Flex HRM også er en komplett løsning for alle deler av HR-strømmen, betyr ytterligere fordeler når det gjelder å jobbe smart og effektivt. Du trenger ikke bruke en egen app for tidsrapportering, en annen app for reiseberegning, en tredje løsning for tidsplaner og bemanning, og så videre. Mobilappen Flex HRM Mobile samler alt du trenger på ett sted - i lommen. Visst høres det bra ut? Les mer her.

Relaterte innlegg